שומרים על הגב: טיפים לעבודה ממושכת בישיבה

בעידן המודרני, רבים מהעובדים העבודות מוצאים את עצמם עובדים שעות ארוכות אל מול המחשב, בייחוד לאחר מגפת הקורונה שהובילה לשינויים משמעותיים בשוק העבודה, בעקבות מעבר לעבודה היברידית המתבצעת גם מהבית. אחת מההשפעות הישירות של עבודה ממושכת היא כאבי גב, כתפיים ושרירים שמקשים מאוד על התפקוד ואף עלולים להוביל להשבתה מפעילות, בעקבות כאבים עזים, בייחוד באזור הגב התחתון. אם גם אתם עובדים מול המחשב או לוקחים חלק פעיל בישיבות ארוכות במסגרת העבודה ורוצים לשמור על הגב שלכם, להלן מספר דרכים שבהן ניתן לנקוט, כל זאת מתוך מטרה לעבוד בצורה מלאה – אך במקביל גם לשמור על הבריאות.

רכישה של כרית אורתופדית

ישיבה ממושכת יוצרת לחץ מתון על הגב ובייחוד על הגב התחתון. כרית אורתופדית לישיבה היא פתרון מעולה לעבודה יושבנית מאחר והיא תומכת בשיפור היציבה ואף מעניקה תמיכה לגב התחתון, כאשר הכרית עצמה עשויה מבד לטקס איכותי. כאשר לוקחים בחשבון את העלות הכספית האטרקטיבית וכן את היכולת לבצע הזמנה של כרית דרך חברה מוכרת כמו גטה מהווה דרך מצוינת להשקעה נבונה שתוביל גם לישיבה זקופה ונכונה, לאורך זמן.

תרגילים לשיפור הישיבה

אם אתם חשים בכאבי גב כמו גם מבחינים בשינוי מבחינת היכולת שלכם לשבת באופן זקוף, רצוי לתרגל באופן קבוע תרגילי כושר אותם ניתן לבצע בישיבה. כאן תמצאו תרגילים מעולים שאותם ניתן לתרגל בזמן שאתם במשרד או אפילו בבית, כל זאת מתוך מטרה לעבוד על כל קבוצות השרירים ובייחוד על אזור הגב, מתוך מטרה ליצור שחרור ובהתאם לכך גם הפחתה של הלחץ המופעל על הגב בזמן ישיבה ממושכת.

 

 

צאו להפסקה

הפסקות הן חשובות גם בגלל הישיבה הארוכה אבל גם בשל היכולת להזרים  דם. במסגרת ההפסקה רצוי לעשות הליכה קצרה או פשוט להרים את הרגליים ולנוח, כל זאת מתוך מטרה להוביל להפחתה משמעותית בלחץ המופעל על הגב, כתפיים ושכמות בעקבות ישיבה אל מול המחשב. הקפידו לקחת הפסקה בכל חצי שעה עד שעה, ובעת הצורך גם עברו למצב של עמידה בזמן העבודה, במידה ואתם  חשים בכאב.

ישיבה נכונה

בשביל להימנע מכאבי גב, שמרו על גב זקוף ועל כתפיים שמוטות. בנוסף, הקפידו להניח את הרגליים והברכיים בזווית של תשעים מעלות, ולקרב את הישבן כמה שיותר קרוב לכיסא. בנוסף, חשוב לבדוק כי כפות הרגליים מונחות באופן מלא על גבי הרצפה, ובמידה ולא, השתמשו בשפרף או הדום. אם אתם מתקשים לשמור על יציבה נכונה, רצוי לשקול תרגול של יוגה או פילאטיס אשר עובד על כל קבוצת השרירים תוך שימת דגש על אזור הגב, מתוך מטרה להטמיע טכניקות במסגרת העבודה שיקלו באופן משמעותי על עוצמת הכאב באזור הגב והכתפיים.

לסיכום

בעידן שבו רבים עוברים מעבודה פיזית מאומצת לעבודה ממושכת אל מול המחשב, חשוב מאוד להקפיד על יצירה של סביבת עבודה תומכת הכוללת בין היתר כרית אורטופדית, כיסא איכותי, הפסקה מעת לעת וכן הקפדה על ישיבה נכונה. בנוסף, הקפידו להכניס ללו"ז שלכם תרגילי כושר שיסייעו לכם לחזק את השרירים ואת הגב, ובעת הצורך אל תהססו גם לפנות לקבלת מסאג' רפואי המתמקד באזור הגב והכתפיים, לטובת שחרור והרפייה הנחוצים בעקבות עבודה ממושכת המתבצעת בישיבה.

המידע באתר הוא לא חוות דעת רפואית או המלצה רפואית מכל סוג שהוא, ואין לראות בו חוות דעת רפואית ומקצועית. כדי לקבל את המענה המדויק לצורך הטיפול בבעיה יש לפנות לרופא ו/או למומחה בלבד.

כתבות
נוספות

שומרים על הגב: טיפים לעבודה ממושכת בישיבה

בעידן המודרני, רבים מהעובדים העבודות מוצאים את עצמם עובדים שעות ארוכות אל מול המחשב, בייחוד לאחר מגפת הקורונה שהובילה לשינויים משמעותיים בשוק העבודה, בעקבות מעבר

העברת בעלות על רכב: המדריך המלא

העברת בעלות על רכב: המדריך המלא

עבור אנשים רבים שמבקשים להחליף רכב, לא שלב מציאת הרכב ולא שלב סגירת העסקה נחשבים כשלבים הקשים ביותר, אלא דווקא שלב העברת בעלות. אז אם

תביעה על תאונות אישיות

איך מגישים תביעה על תאונות אישיות?

כאשר אנחנו רוכשים פוליסת ביטוח, אנו בעצם מגנים על עצמנו מבחינה כלכלית כנגד סיכון מסוים. כאשר לצערנו מתממש אותו סיכון ומגיע האירוע עליו אנחנו מבוטחים,

פיצויים וביטוח לאומי לנפגעי פעולות איבה

נפגעי פעולות איבה פיצויים

מדינת ישראל הינה מקום חשוב וחיוני לעם היהודי ולדתות אחרות, אך זוהי גם מדינה המוקפת באויבים רבים ועל אף היותה נקודה קטנה על הגלובוס, עדיין

נגישות